Se rupe contractul pe un lot al Autostrăzii Transilvania? "Se mișcă mult mai încet. Urmează să facem o analiză"

Se rupe contractul pe un lot al Autostrăzii Transilvania? "Se mișcă mult mai încet. Urmează să facem o analiză"
| Foto: msnews.ro

Premierul Ludovic Orban a făcut sâmbătă o evaluare a stadiului în care se află șantierele tronsoanelor Autostrăzii Transilvania care leagă județele Mureș și Cluj.

Premierul Ludovic Orban a informat sâmbătă că pentru lucrările de pe lotul Chețani – Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania, cel mai probabil va fi angajat un alt constructor.

"Pe acest tronson stadiul lucrărilor este de numai 35% şi în termen de o lună compania şi Ministerul Transporturilor trebuie să ia o decizie. Avem capacitatea de a finaliza contractul cu acest consorţiu sau reluăm procedurile de licitaţie? Analizăm să vedem dacă este necesar să licităm pentru a angaja un alt constructor”, a spus Ludovic Orban, în cadrul unei vizite efectuate în Târgu Mureș.

Premierul a mai spus și că pentru tronsonul Târgu Mureş - Ungheni urmează să se semneze contractul și că tronsonul Iernut - Cheţani va fi finalizat până cel târziu la data de 1 iulie.

"În ceea ce priveşte tronsoanele de pe autostrada Transilvania, primul tronson este Târgu Mureş - Ungheni pentru care este deja desemnat câştigătorul şi urmează să se semneze contractul. În ceea ce priveşte (...) tronsonul până la Cheţani (...) urmează să fie finalizat cel târziu până la data de 1 iulie", a precizat premierul. 

Pe tronsonul Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania avansează lent, deși contractul a fost semnat în urmă cu cinci ani, iar primele lucrări au demarat în mai 2016.

Primul termen de inaugurare, trimestrul III 2017, a fost amânat succesiv de cinci ori până în decembrie 2020, însă termenul nu va fi respectat nici de această dată întrucât stadiul lucrărilor este mult întârziat.

"Cei care ne urmăresc știu că Straco nu mișcă aproape deloc în șantier (Chețani - Câmpia Turzii) din cauza problemelor financiare și a lucrărilor suplimentare neplătite de CNAIR, fiind imposibilă finalizarea în acest an”, scria API la finalul lunii aprilie.

Comenteaza