Video Erbașu prinde viteză pe Suplacu de Barcău – Chiribiș. Are 500 de muncitori și 300 de utilaje pe șantier
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 16:48
- Economie
- Ascultă știrea
Pe segmentul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania, constructorul român Erbașu a mobilizat 549 de muncitori și 309 utilaje.
“În prezent lucrăm intens la terasamente, unde continuăm execuția umpluturilor, în timp ce echipele specializate în lucrări de drenaj realizează rigole trapezoidale și casiuri pe taluz. În zonele de consolidare sunt în execuție zidurile de sprijin, iar la structuri se desfășoară armarea și cofrarea plăcilor de suprabetonare, împreună cu montarea grinzilor prefabricate tip U, fiecare având aproximativ 160 de tone.
Pe partea de utilități, se desfășoară lucrări de dezafectare, relocare și protejare a rețelelor din câmpul petrolier Suplacu de Barcău, iar echipele ITS execută infrastructura pentru fibra optică. În paralel, avansează și lucrările pentru instalarea sistemului de iluminat, prin pozarea cablurilor aferente”, a transmis Construcții Erbașu.
Mobilizare bună pe șantier
“Mobilizarea este una solidă: 549 de muncitori și 309 utilaje sunt active în șantier în acest moment, asigurând continuitatea și ritmul susținut al lucrărilor.
Proiectul are ca beneficiar Ministerul Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, a mai transmis constructorul român.
La început de noiembrie, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, spunea că lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 63%, potrivit economedia.ro.
“Cei 26,35 km ai acestei secțiuni vor fi finalizați anul viitor, ceea ce va permite circulația pe 170 km din Autostrada Transilvania”, a adăugat șeful CNAIR.
Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de 884,12 milioane de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
De asemenea, directorul CNAIR a mai precizat că în această toamnă autoritățile vor să înceapă execuția unui nod mare la intersecţia cu autostrada existentă, ceea ce înseamnă că proiectul probabil va întârzia o lună-două.











