Ce reguli trebuie respectate în teatre și cinematografe

Ce reguli trebuie respectate în teatre și cinematografe

Au fost publicate măsurile speciale stabilite pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul culturii.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, în funcţie de situaţia epidemiologică generală, de particularităţile regionale şi locale, autorităţile implicate în gestionarea prevenirii îmbolnăvirilor vor pune în aplicare următoarele scenarii:

Scenariul 1 - Organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mică de 1,5/1.000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea.

Scenariul 2 - Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă din judeţele unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restricţionarea sau închiderea activităţilor instituţiilor de spectacole şi/sau concerte dintr-o anumită localitate, din zona de competenţă, dacă incidenţa cumulată a cazurilor din această localitate, în aceeaşi perioadă de timp, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă din judeţele unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activităţilor instituţiilor de spectacole şi/sau concerte dintr-o anumită localitate, din zona de competenţă, dacă incidenţa cumulată a cazurilor din această localitate, în aceeaşi perioadă de timp, este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

Documentul prevede măsuri care privesc angajaţii şi răspunderea individuală, măsuri care privesc angajatorul, măsuri de precauţie speciale, măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul.

Între măsurile de precauţie speciale care se regăsesc în ordin se numără:

* structura repertoriului va fi decisă de echipa de management a fiecărei instituţii culturale sau a fiecărui organizator de evenimente care va avea în vedere toate măsurile de protecţie sanitară prevăzute în prezentul ordin;

* componenţa distribuţiei, precum şi componenţa membrilor echipei tehnice participanţi la realizarea unei producţii de spectacol/eveniment cultural vor fi decise în funcţie de necesităţile tehnico-artistice ale proiectului, fiind în responsabilitatea echipei de management a fiecărei instituţii sau a fiecărui organizator de evenimente care va avea în vedere toate măsurile de protecţie sanitară prevăzute în prezentul ordin;

* machiajul şi coafura se vor efectua cu respectarea precauţiunilor universale: menţinerea distanţei fizice, limitarea contactului apropiat, igienizarea mâinilor şi dezinfecţia suprafeţelor înainte şi după şedinţa de machiaj/coafor;

* asistenţa la echipare/îmbrăcare va fi limitată la minimum posibil;

* vestiarele vor fi dezinfectate regulat;

* se recomandă folosirea transportului individual, cu autoturism personal, pe cât posibil. În cazul în care se va utiliza transportul organizat pentru mai multe persoane se vor respecta regulile obligatorii pentru persoanele care folosesc mijloacele de transport în comun;

* se vor stabili circuite de acces complet separate ale artiştilor şi ale spectatorilor;

* în situaţia extraordinară în care un membru al echipei dezvoltă simptome respiratorii în timpul programului de lucru, recomandările sunt următoarele:

- izolarea imediată de restul echipei şi organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu şi contactarea medicului de familie;

- încăperea în care respectiva persoană a petrecut timp îndelungat se închide şi se aeriseşte timp de 24 de ore;

- după aerisirea spaţiului se realizează curăţenia, precum şi spălarea şi dezinfecţia riguroasă a respectivei încăperi;

- în cazul în care persoana a petrecut mai mult timp, în egală măsură, în mai multe încăperi, se va aplica procedura amintită pentru fiecare încăpere;

* în situaţia în care o persoană suspectă sau confirmată cu virusul SARS-CoV-2 a fost prezentă în una sau mai multe locaţii de repetiţie, într-un interval mai scurt de şapte zile, se aplică procedura prevăzută anterior;

* pentru activitatea desfăşurată în cadrul birourilor instituţiilor de spectacol şi/sau concerte, publice sau private, se vor aplica măsuri conform Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza