Foto Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş

Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş
Reportaj de la "volanul" monstrului, care poate ridica 600 de tone, folosit la de instalarea grinzilor peste Someş

Pro Infrastructura a publicat un reportaj de la "volanul" macaralei Liebherr LR1600/2, poreclită "Monstrul", şi care a fost utilizată la instalarea grinzilor pe podul Gilău peste Someșul Mic, ciotul din Autostrada A3 care va conecta cei 8,7 km ai tronsonului Gilău-Nădășelu de restul autostrăzii spre Câmpia Turzii.

"Un entuziast al infrastructurii din comunitatea noastră a fost primit de către profesioniștii de la DEME Macarale în cabina "monstrului" Liebherr LR 1600/2, macaraua care, în urmă cu puțin timp, a ridicat grinzile atât la Podul Gilău (Autostrada A3) cât și la viaductul de vest al faimosului deal "al liliecilor" (Autostrada A1 Lugoj-Deva lot 4)", transmite ONG-ul pentru infrastructură. 

"Odată aşezat pe scaun, aceasta e imaginea pe care macaragiul o vede în faţa sa. Pedale, manete, 3 ecrane cu imagini diferite, programabile, interfeţele grafice fiind o prelungire a unui adevărat computer. În stânga unul dintre cele 3 joystick-uri. Pe dreapta alte 2 joystick-uri, alte 2 panouri de comandă, un talky-walky cu care se menţine contactul cu echipa de montori ai grinzii pe pilă", îşi începe reprezentantul API povestirea. Reportajul poate fi citit integral AICI.

Viaductul de la Gilău, finalizat după 5 ani

După cinci ani de la momentul în care trebuia să fie dat circulaţiei, viaductul de la Gilău, din Autostrada Transilvania, a fost în sfârşit finalizat. Muncitorii au turnat placa de suprabetonare şi urmează asfaltarea. Specialiştii de la Asociaţia Pro Infrastructură spun că lucrările vor fi gata în septembrie.

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsul a fost finalizat în 2017.

Noul pod peste Someş va permite desfăşurarea traficului pe 61 de kilometri din Autostrada Transilvania, unind astfel tronsoanele Câmpia Turzii - Gilău de noua porţiune Gilău-Nădăşelu.

Comenteaza