Ce s-a întâmplat cu şina de tramvai dezafectată, în valoare de 3,7 mil euro FOTO

Ce s-a întâmplat cu şina de tramvai dezafectată, în valoare de 3,7 mil euro FOTO
Reprezentanţii PNL Cluj cer explicaţii cu privire la soarta vechii şine de tramvai, după reabilitarea liniei. Potrivit lor valoarea de inventar a şinei, însemnând calele de rulare şi schimbătoarele de cale, este estimată la peste 16 milioane de lei, aproximativ 3,7 mil euro. UPDATE O cantitate de 800 de tone de şine a fost vândută, alte 1.000 de tone rămânând în stoc, au precizat reprezentanţii RATUC.

"În timpul lucrărilor de reabilitare a liniei de tramvai, a fost dezafectată întreaga cale de rulare, aproximativ 26,4 km. Şinele nu figurează distinct în evidenţele contabile, fiind integrate în cadrul activului corporal Cale de Rulare Tramvaie 26,4 km cale simplă, aflat la poziţia 11.587 din anexa H.G. nr. 193/09.02.2006, în administrarea RATUC Cluj-Napoca şi este inventariată în Domeniul Public - Bunuri Imobile - 26. RATUC", arată reprezentanţii PNL Cluj într-un comunicat de presă.

Gradul de uzură al şinei cu canal tip TV 60 şi tip Oţelul Roşu ST 80/95 era de 75%, potrivit unui răspuns furnizat de Primăria Cluj-Napoca către PNL Cluj în februarie 2012.

"În contractul încheiat cu asocierea Swietelsky - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup este cuprins şi caietul de sarcini care a stat la baza licitaţiei publice organizate. Acesta prevede faptul că: <Toate materialele rezultate în urma demontării (dale din beton armat, şina, pavele normale, borduri, plăci metalice, material mărunt) vor fi predate pe bază de proces verbal beneficiarului de dotare, în cantităţile specificate în procesul verbal de predare a amplasamentului>", se arată în comunicat.

"PNL Cluj-Napoca va solicită, domnule primar Emil Boc, să precizaţi ce s-a întâmplat cu şina dezafectată, având în vedere că valoarea de inventar cumulată şi reevaluată în anul 2009 a mijlocului fix în ansamblu (cale de rulare şi schimbătoare de cale) este de 16.035.243 lei (aproximativ 3.700.000 euro). În cazul în care aceasta a fost valorificată, dorim să ştim suma totală obţinută de pe urma ei. În cazul în care aceasta nu a fost valorificată, vă solicităm să ne transmiteţi cum va fi gestionat acest bun în continuare", menţionează reprezentanţii PNL Cluj.

UPDATE Conform reprezentanţilor Primăriei Cluj-Napoca şina dezafectată a fost predată către RATUC, responsabilitatea cu privire la gestionarea acesteia revenind acesteia.

UPDATE (15:22) Conform directorului RATUC Liviu Neag, regia a vândut prin licitaţie anul trecut o cantitate de aproximativ 800 de tone de şine, la preţul de 1.394 lei / kg (fără TVA), achiziţia fiind făcută de o firmă din Cluj. "A fost o licitaţie prin strigare, fiecare a strigat preţul pe tonă şi aşa s-a ajuns la cel câştigător. Firma respectivă a luat doar acea cantitate, apoi a renunţat să mai ia. Noi mai avem în stoc aproximativ 1.000 de tone. Vom organiza o altă licitaţie, dar dorim ca preţurile să se stabilizeze, vrem să vindem cât mai bine", a specificat Neag.

Pentru cele 800 de tone de şine au fost obţinute astfel 1,1 milioane de lei, fără TVA. Restul cantităţii de şine dezafectat, de aproximativ 1.000 de tone, se află în depoul RATUC.

Directorul Regiei a ţinut să sublinieze că valoarea de inventar a unui produs, în acest caz şinele de tramvai, nu reprezintă acelaşi lucru cu valoarea efectivă a şinei după o anumită perioadă, în care aceasta a fost exploatată. "Şinele acestea nu mai pot fi folosite pentru rulare, ci doar ca fier vechi, pentru topit", a menţionat Neag.

Proiectul de modernizare al liniilor de tramvai din Cluj-Napoca este finanţat cu fonduri de la Uniunea Europeană, iar investiţia se ridică la suma totală de aproximativ 128 de milioane de lei, plus TVA. Anul trecut a fost inaugurat primul tronson, Mănăştur - Gară. În luna august a anului în curs a fost inaugurat şi cel de-al doilea tronson, Gară - Bulevardul Muncii.

 

 

Comenteaza