Foto Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschis traficului

Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschis traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului
Asfalt pe un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, în toamnă. Nu va fi însă deschisă traficului

Noi imagini de pe şantierul lotului de 10,1 km dintre Ogra și Aeroportul Târgu Mureș, parte din Autostrada A3, au fost publicat de Asociaţia Pro Infrastructura.

"Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună pe șantier. Conform informațiilor noastre, constructorul (Strabag) este decis să finalizeze tronsonul la sfârșitul lunii octombrie dacă i se aprobă rețeta de asfalt pentru stratul de uzură. Noi suntem în continuare rezervați cu privire la acest termen. Situația se va clarifica, probabil, în următoarele 3-4 săptămâni", transmite API.

ONG-ul de infrastructură susţine că sunt șanse minim ca tronsonul să fie inaugurat în 2018, iar asta fiindcă nodul Iernut nu va fi gata.

"Singura variantă fezabilă ar fi deschiderea traficului pe doar două bretele ale nodului rutier Iernut. Acest lucru ar fi posibil doar dacă noul regulament de recepție va intra în vigoare în timp util. Mai mult, este imposibil să fie terminat pasajul DN14A peste A3 și peste calea ferată. Astfel că șoferii vor trebui să aștepte la barieră chiar și 20 de minute, dacă au ghinion, pentru a intra pe sau a ieși de pe autostradă. Există riscul să se formeze cozi pe breteaua de ieșire de pe A3 sau chiar pe corpul autostrăzii. Suntem curioși dacă Poliția Rutieră și experții auditori în siguranță rutieră își vor asuma astfel de riscuri și vor autoriza deschiderea circulației", conchide API.

Amintim că, la finele anului 2017, Ministerul Transporturilor a aprobat cererea de finanțare pentru proiectul „Construcția Autostrăzii Târgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii”, depus de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Proiectul prevede construcția a 51,796 km noi de autostradă, cu 2 benzi pe fiecare sens de mers.

Valoarea totală a proiectului este de 1.826.928.177,05 lei si este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 cu 75% din valoarea totală eligibilă aprobată, respectiv 1.134.796.304,96 lei asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanțare în valoare de 378.265.434,99 lei asigurată de la bugetul de stat.

Proiectul a început să fie implementat din data de 1 ianuarie 2014 și va fi finalizat la data de 31 octombrie 2019 cu o durată totală de 70 luni.

 

Comenteaza