Boc a vorbit la telefon cu Cuc. Clujul vrea să își asume un proiect de milioane de euro

Boc a vorbit la telefon cu Cuc. Clujul vrea să își asume un proiect de milioane de euro
Primarul Clujului, Emil Boc, a vorbit luni la telefon cu ministrul demisionar al Transporturilor, Răzvan Cuc, dar și cu șeful Companiei Naționale de Investiții Rutiere.

UPDATE14.20: Primarul Emil Boc a solicitat marți un vot de principiu care să arate că membrii Consiliul Local sunt de acord să investească bani de la buget pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru centura metropolitană.

"Vă rog, domnule președinte de ședință, să supuneți la vot solicitarea noastră. Dorim ca membrii Consiliului Local să ne mandatează să cerem Ministerului Transporturilor să ne dea voie să semnăm un protocol prin care să ni se aprobe să realizăm noi studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru centura metropolitană. Dacă vom primi acest acord, urmează ca acesta să fie validat de Consiliul de Administrare al CNIR și de Consiliul Local. După ce trecem de această etapă, vom putea să apăsăm butonul pentru licitația pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic", a spus primarul Emil Boc, în deschiderea ședinței de Consiliu Local de marți.

Președintele de ședință, viceprimarul Dan Tarcea, a supus la vot inițiativa primarului. Aceasta a trecut cu unanimitate, 24 de voturi din 24 de consilieri prezenți.

Dacă săptămâna trecută erau 56 de proiecte blocate la faza de studiu de oportunitate, între timp numărul s-a majorat. "Sunt acum 63 de proiecte blocate, din lipsă de alternative privind traficul", a subliniat primarul.

---- 

Știrea inițială:

Marea speranță a clujenilor pentru ameliorarea problemelor din trafic este centura metropolitană. Proiectul bate însă pasul pe loc, iar Primăria a arătat luni la rând guvernul și CNAIR că nu fac niciun demers pentru a realiza măcar studiul de fezabilitate. În cele din urmă, primarul Emil Boc a anunțat că municipiul își va asuma ceea ce guvernanții întârzie să facă. 

"Am vorbit la telefon cu Răzvan Cuc, chiar dacă este demisionar ca ministru al Transporturilor, și i-am propus să găsim o soluție în așa fel încât să realizăm noi studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru partea în care centura metropolitană trece pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca. Nu putem face studiul pentru Gilău, Florești, Feleacu sau Apahida, dar putem să îl realizăm pentru municipiu. Dânsul l-a chemat pe domnul Ioniță, de la compania desprinsă din CNADNR care se ocupă de mari investiții, CNIR, cu care am discutat de asemenea. I-am rugat să se gândească la modalitatea de a ne permite nouă să pornim acest studiu. Sper să se găsească o soluție, în așa fel încât să deblocăm proiectul, pentru că timpul trece. Nu contează culoarea politică, important este să nu pierdem banii europeni pentru acest proiect. Știți vorba aceea: nu mă cert, pentru că nu mai am timp să mă împac. Ne va costa câteva milioane de euro, dar, dacă reușim să stabilim traseul centurii și al bretelelor de legătură cu cartierele, putem să deblocăm și proiectele imobiliare oprite", a spus Emil Boc, în premieră, la Realitatea FM Cluj.

Boc a subliniat că se așteaptă să recupereze banii cheltuiți pentru studiul de fezabilitate din fonduri de la Bruxelles. Primarul s-a arătat dispus să organizeze la Cluj inclusiv licitația pentru execuția lucrării. "Știm să facem licitații. Nu am mai avut unele de o asemenea anvergură, dar sunt convins că am putea să o ducem la capăt", a explicat Emil Boc.

Proiectul centurii metropolitane urma să se deruleze prin Guvernul României, doar că - până acum - executivul nu a făcut niciun demers pentru începerea măcar a studiului de fezabilitate. Săptămâna trecută, comisarul european Corina Crețu a afirmat că lucrările nu vor începe mai devreme de finalul anului 2019.

Centura metropolitană apare în masterplanul general de transport, depus de România la Bruxelles, în care poartă numele Transregio Feleac. Șoseaua are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe DN 1. Drumul costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj SV - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bulevardul Muncii. Pentru acest tronson dorește Primăria să pornească studiul de fezabilitate și proiectarea.

Un ultim sector, Bulevardul Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

 

Comenteaza