RATUC îşi stabileşte suma pe care o va plăti pentru monopolul obţinut

RATUC îşi stabileşte suma pe care o va plăti pentru monopolul obţinut
Consilierii social-democraţi s-au asigurat că noua Companie de Transport Public nu va avea monopol pe Cluj până când nu vine cu o propunere pentru plata redevenţei.

Înainte de a obţine monopol pe traseele din municipiu, consilierii PSD au solicitat să fie stabilită o sumă de principiu pentru redevenţă, care ulterior să fie negociată în Adunarea Generală a Asociaţiei de Transport Metropolitan (ATM), împreună cu ceilalţi parteneri, primarii comunelor Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu şi Feleacu. În final, s-a luat decizia ca directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, Liviu Neag, să fundamenteze cuantumul redevenţei. Primarii comunelor vor veni la rândul lor cu o propunere.

Redevenţa pe care CTP ar trebui s-o plătească Consiliului Local Cluj-Napoca a fost principalul subiect analizat în plenul şedinţei de ieri. Claudia Anastase, reprezentant al PSD, a cerut ca, înainte de a se concesiona serviciul de transport, în favoarea CTP (fosta RATUC), să se ia o decizie în privinţa redevenţei. „Discutăm despre interesele economice ale municipalităţii. Normal e să ne punem înainte de acord în privinţa redevenţei. Ulterior, primarul poate să negocieze în cadrul ATM şi cu ceilalţi parteneri", a apreciat Anastase. Ea a adăugat că primarul Emil Boc nu ar trebui trimis cu un mandat în alb la negocieri. Anastase a propus un amendament prin care să fie stabilită o sumă de principiu.
Directorul CTP, Liviu Neag, a apreciat că la acest moment propunerea social-democraţilor nu se justifică. „Se pierde timp, pentru că ar însemna ca şi celelalte primării să se întrunească în CL, să stabilească o sumă, după care în cadrul ATM ar urma să aibă loc noi negocieri, s-ar ajunge la altă sumă, apoi, din nou ar trebui să se revină în forurile locale şi aşa s-ar pierde prea mult timp. Dacă am făcut acest pas înainte, normal ar fi să nu ne mai poticnim. Proiectul de transport metropolitan trebuie să devină perfect funcţional până la 1 aprilie, când vom intra cu trasee suplimentare şi pe comuna Apahida", a precizat Neag. El a adăugat că, oricum, cuantumul redevenţei, asupra căruia se va conveni în cadrul ATM va trece şi prin consiliile locale. În final, s-a propus, totuşi, ca Neag să fundamenteze redevenţa pe care s-ar obliga să o achite autorităţilor locale pentru monopolul pe care îl obţine pe traseele din aria metropolitană, urmând ca negocierile finale să aibă loc în cadrul ATM.

Între timp, preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, a anunţat că a solicitat din nou ca licenţele cu care operează operatorul privat Fany să fie anulate. Autoritatea Rutieră Română şi-a declinat competenţa în ceea ce priveşte retragerea licenţei de transport a Fany în favoarea Agenţiei Teritoriale Cluj a ARR, astfel că Uioreanu s-a văzut nevoit să adreseze o nouă solicitare. „Sper că această nouă adresă, prin care revenim la solicitarea de a analiza situaţia creată şi a retrage licenţele de transport ale Fany Prestări Servicii în zona metropolitană, să primească un răspuns", a precizat Uioreanu.

Etichete
Comenteaza