Clujenii au prins gustul cărților cumpărate pe internet

Clujenii au prins gustul cărților cumpărate pe internet

Zona Clujului este una dintre cele mai active din țară în privința comenzilor de carte pe internet, conform statisticilor Librex. În timp ce comenzile cresc pe online, vânzările librăriilor clasice scad în vremea pandemiei.

Ponderea comenzilor se împarte între București (50%) și restul țării, mai ales în orașele Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Galați. Perioada cea mai bună este septembrie – decembrie, datorită Black Friday, sărbătorilor de iarnă și începutului de an școlar.

81% dintre comenzi au fost plasate anul acesta de pe dispozitive mobile, în creștere comparativ cu anul trecut, în timp ce plata cu cardul a înregistrat și ea creșteri de 205% (ponderea la nivelul clienților urcând de la 18 la 55%). Librex se așteaptă ca procentul plății cu cardul să se stabilizeze în acest an la 60%.

Librex este unul dintre principalii jucători de pe piața locală de carte, care din martie, de la începutul pandemiei, a devenit singurul care oferă transport gratuit pentru orice comandă, indiferent de valoarea acesteia și de adresa de livrare.

Compania așteaptă să încheie anul cu afaceri de 1,7 milioane euro, cu 350% mai mult decât în 2019. Librex a mutat activitatea de depozit într-o nouă locație, de opt ori mai mare, a cărei capacitate permite procesarea a 10.000 de comenzi zilnice.

„Încă de la începutul declarării stării de urgență, am ales să fim solidari clienților noștri și să le aducem libăria la ușă. Raportându-mă strict la perioada stării de urgență, veniturile noastre au fost cu 453% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Ne dorim să oferim publicului larg motive să citească și, astfel, să contibuim la ameliorarea statisticii care arată că 93,5% români nu cumpără nici măcar o carte pe an”, a declarat Ionuț Radu, fondator al Librex.

Anul acesta, 55% din venituri au fost generate de categoriile beletristică, dezvoltare personală și cărți pentru copii. Cele mai bine vândute titluri au fost “Tatuatorul de cărți” (Heather Morris), “Zuleiha deschide ochii” (Guzel Iahina) și “Hoțul de cărți” (Markus Zusak).

Deși segmentul online al pieții de carte a crescut considerabil în 2020, ponderea sa redusă din totalul pieții nu poate decât să atenueze scăderea segmentului offline, de librărie clasică. Librex estimează că piața de carte va scădea în acest an cu 10-20%. Pentru 2021, compania urmărește dezvoltarea punctelor de livrare în orașele mari din țară, prin instalarea unor servicii de pick-up point și locker.

Comenteaza