Revolta magazinelor "de cartier". "O oră în plus înseamnă salvarea noastră de la faliment"

Revolta magazinelor "de cartier". "O oră în plus înseamnă salvarea noastră de la faliment"

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) solicită revizuirea măsurilor de restricționare a circulației în localitățile în care rata de infectare trece de patru la 1.000 de locuitori, și prelungirea cu o oră, de la 18:00 la 19:00, a închiderii magazinelor de proximitate de până la 250 mp.

"Raționamentul unei astfel de hotărâri constă în capacitatea micilor comercianți de a prelua fluxul de clienți ai marilor retaileri pentru a evita aglomerările cauzate de măsurile luate în pripă și fără consultarea asociațiilor de profil. Deciziile tardive de a limita numărul de clienți nu vor rezolva cu succes aglomerația, în condițiile în care măsurile privind calculul aleatoriu al clientelei utilizând cota de minimum 7 mp de client nu sunt obligatorii pentru toți marii retaileri", conform CLCC.

,,Prelungirea cu o oră a închiderii va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți, coloana vertebrală a unei economii locale sănătoase. Lipsa de predictibilitate a măsurilor decise de autorități a dus la pierderi mari de venituri pentru magazinele de proximitate, silite uneori să se adapteze peste noapte la «noua normalitate».

O măsură atât de simplă și de judicioasă, cum este prelungirea cu o oră a închiderii magazinelor de proximitate, va fi și în beneficiul populației care și-ar adapta comportamentul de consumator. Scăderea economică de numai 3,9% înregistrată anul trecut s-a datorat inclusiv muncii și veniturilor generate de micii comercianți locali, trecuți cu vederea de fiecare dată când se iau decizii «la centru», fără o minimă consultare”, a declarat directorul executiv al organizației, Constantin Rudnițchi.

CLCC numără 2.000 de companii, afaceri de 50 de miliarde de lei și 36.000 de angajați. Coaliția consideră că libertatea economică, a comerțului și a comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice. CLCC cuprinde companii din retail, industria ospitalității, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, hoteluri - restaurante - catering, agenții de publicitate și comunicare, ONG-uri. 

Comenteaza