Textilele clujene se orientează spre axa Moscova - Washington

Textilele clujene se orientează spre axa Moscova - Washington
Producătorul clujean de lenjerie Jolidon se va îndrepta în acest an către pieţele din Statele Unite şi Rusia, în timp ce în Europa ţintele principale sunt Franţa, Italia, Germania şi Spania, conform conducerii societăţii.


Clujenii participă în acest an la saloanele de profil din Las Vegas, New York (SUA), Moscova, Sankt Petersburg (Rusia) şi, în premieră, la cel Spania, alături de Paris, Cannes (Franţa) sau München (Germania). „Exportul reprezintă o prioritate majoră pentru noi, iar anul trecut, faţă de 2012, a însemnat o creştere la acest capitol. Exporturile le realizăm doar sub brand propriu. Clienţii din Rusia, una din cele mai importante pieţe pentru noi, se menţin între pieţele de mare interes şi putere. Am avut clienţi noi din nordul Europei şi ţările scandinave, în mod expres Norvegia. De asemenea, clienţii din Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, Japonia, Coreea de Sud fac parte de mai mult timp dintre pieţele noastre şi se menţin cu interes crescând", a declarat directorul adjunct al Jolidon, Olga Stanciu.

Din această primăvară, compania va inaugura o nouă capacitate de producţie, la Câmpia Turzii, unde vor fi înfiinţate pentru început 50 de locuri de muncă, iar absolvenţii unei şcoli din localitate vor fi instruiţi pentru ca apoi să poată fi angajaţi, iar numărul salariaţilor urmează să crească până la 200. Vizat în acest sens este şi personalul disponibilizat de la combinatul Mechel. O unitate similară a fost înfiinţată de Jolidon în judeţul Maramureş. „Când au venit la Cluj cei de Nokia, toată lumea a măturat în faţa lor, iar după câţiva ani au plecat. Am dori ca autorităţile să manifeste acelaşi interes şi spre investitorii locali. Noi nu plecăm nicăieri, aici virăm taxele şi impozitele către stat", atrage atenţia oficialul Jolidon. Grupul clujean are 2.500 de angajaţi, fabrică anual 5 milioane de articole, deţine o reţea de 87 de magazine în România şi îşi distribuie produsele în 60 de ţări.

 

Tendinţele anului, în viziunea Olgăi Stanciu
 

Pret a porter
„Se impune democratizarea modei, coroborată cu fenomenul street-style. Strada devine noua strapontină prin care moda aparţine tuturor. Ajutată de tehnologia actuală, informaţia din modă se propagă repede, devine un bun comun al maselor. Pentru această primăvară specialiştii spun că avem, într-o întoarcere a anilor 90, o repoziţionare a fustei-umbrelă sau a vestei „oversize”, a rochiei „mouchoir” şi a salopetei. Li se alătură pliseuri aurite, carouri colorate, efecte scarabeu, irizări de vară, spiritul boem al luxului. O altă abordare presupune umor, avangardă, curaj şi un plus de rigoare masculină în ţinutele feminine”.
 
Primăvară-vară
„Dacă sezonul 2013-2014 a fost marcat de conotaţiile retro, pentru această primăvară lui constatăm prezenţa masivă în colecţiile mărcilor reprezentative de lenjerie a ansamblurilor rafinate cu detalii ultrasexy, chiar în modele atemporale. Paleta de culori a reunit verdele, bleu-vernilul şi reflexele cameleonice, cu bejul nud, basic, al lenjeriei de iarnă. Primăvara lui 2014 înseamnă sexy şi rafinat. Un sexy ludic care afişează feminitatea în cea mai elegantă abordare”.
 
Toamnă-iarnă
„Cu jocuri de transparenţe, cu broderii şi dantele, sezonul următor, 2014-2015, revitalizează codurile clasice într-un spirit „Rive Gauche” elegant, cald şi prietenos. Pentru lenjeria de vară materialele au o lejeritate anume - obţinute prin tehnologii noi, de mare fineţe, cu tuşeuri dulci, fluide, ultraversatile şi, mai ales, conferind la purtare starea de „bien-etre”sau „bien aller”. Lor li se alătură alte material inovante, „shapeware” sau cele pentru un look total”.

Etichete
Comenteaza