Foto Uleiurile bio ale Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”

Uleiurile bio ale Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”
Tinerii chinezi s-au arătat interesați de produsele naturale românești
Uleiurile Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”
Uleiurile Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”
Uleiurile Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”
Uleiurile Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”
Uleiurile Clujului, testate în China. “Ne întrebau de ce ne vindem atât de ieftin”

Producătorul de ulei natural presat la rece TAF Presoil Cluj a fost selectat pentru a reprezenta România la unul dintre cele mai mari târguri agroalimentare mondiale, Biofach Shanghai.

Producătorul din comuna Luna s-a prezentat cu ulei de floarea-soarelui, in, cânepă, nucă, dovleac, vizitatorii de la standuri având posibilitatea de a testa sortimentele expuse în cadrul pavilionului românesc. Societatea are atelierul de fabricațue în Luncani, producția de anul trecut fiind de 90.000 de litri, iar materia primă este doar de proveniență românească.

Produsele sunt vândute prin magazine locale partenere, magazinele alimentare din țară, târguri sau prin magazinul on-line. Uleiurile au certificare ISO 2020 și au primit, ani la rândul, 2-3* la Bruxelles (echivalentul stelelor Michelin).

Pavilionul Romanian Organic Products de la Shanghai a cuprins miere, suplimente alimentare pe bază de cătină sau polen, cosmetice din lavandă sau lapte de capră, gemuri și sucuri din fructe de pădure, vinuri din struguri și coacăze, toate acreditate la standardele ecologice europene.

Din țară au fost reprezentați 50 de producători, dintre care 17 cu stand propriu. Proiectul finanțat în cadrul Programului de Cooperare Elvețiano-Român pentru reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse beneficiază de finanțare de 12,5 milioane de lei, din care 85% contribuția Elveției și 15% cea a României.

„ Este un pas înainte pentru producătorii români, care aveau nevoie să capete încredere în capacitatea proprie de a crea produse sub brand propriu, nu numai de a oferi materia primă la export, limitându-și astfel câștigurile și capacitatea de a se dezvolta pe termen lung”, spune Marian Dobrilă, managerul proiectului.

Piața de produse ecologice este una specială, pentru că, în ochii consumatorului, primul criteriu de departajare nu este prețul, ci încrederea pe care o trezește produsul respectiv. Piața chineză se bazează pe o clasă de mijloc tânără, dornică de a consuma produse ecologice, pentru siguranța alimentară.

Odată ce consumatorul chinez capată încredere într-un produs, îl poate absorbi în cantități uriașe, la prețuri peste media internațională. Deși eticheta europeană de produs organic trebuie reacreditată local în cazul vânzărilor la raft pe piața locală, în sine proveniența europeană a produsului oferă siguranță consumatorului chinez.

„Am avut vizitatori care veneau la stand cu poze cu mierea Manuka, celebra miere din Noua Zeelandă. Acesta era etalonul lor de miere de calitate, care automat trebuie să fie și scumpă. Când testau mierea noastră erau încântați de arome, dar imediat ne întrebau de ce este atât de ieftină, obișnuiți fiind să plătească mai mult pentru un produs ecologic de calitate”, spune Ionel Munteanu, apicultor cu 400 de familii de albine din Brașov.

„Pentru producătorii români este mai fezabilă e țintirea distribuitorilor mici, din zonele urbane, dat fiind că lanțurile de supermarketuri cer cantități mari și strategii de abordare bine articulate. Cultural însă, relațiile comerciale cu China au nevoie de timp pentru a fi construite, pentru că la mare preț este stabilirea unei relații personale cu distribuitorul local, mai ales în cazul afacerilor mici, de familie.”, după cum a explicat Radu Fodoreanu, consulul economic al României la Shanghai.

În urmă cu 20 de ani, China încadra în clasa mijlocie doar 2,5 milioane de oameni. În prezent, acest număr a crescut de peste 100 de ori, la o populație totală de 1,4 miliarde de locuitori. Se estimează că peste 10 ani clasa de mijloc va ajunge la 950 de milioane, ceea ce înseamnă aproape de trei ori populația actuală a SUA. China este a patra piață de produse bio la nivel global, după SUA, Germania și Franța.

Comenteaza