Ursus îşi “exportă” nefiltrata la Bucureşti

Ursus îşi “exportă” nefiltrata la Bucureşti
Berea fabricată iniţial la Cluj ca o compensare pentru închiderea vechii fabricii va fi vândută şi în capitală, deşi oficialii companiei o prezentau iniţial ca fiind una exclusiv locală.

Ceea ce părea iniţial un eşec pentru grupul SABMiller s-ar putea transforma într-un succes. Cu toate că a închis fabrica sa veche de la Cluj, vânzările în creştere de bere nefiltrată au făcut conducerea Ursus Breweries să treacă, din această vară, la comercializarea acestui sortiment în 40 de localuri din Bucureşti. Iniţial, noua bere era prevăzută pentru consum în numai câteva unităţi clujene.

"Berea nefiltrată de la Ursus are mare trecere la noi; duminică ne trezim că rămânem fără ea. Practic, vindem tot ce primim, nu îmi explic de ce nu ne trimit mai multă. Anul trecut, localurile din reţeaua noastră au avut cele mai mari vânzări de bere Ursus din toată România, 4.000 de hectolitri. Berea ne vine de la ei în fiecare marţi, în butoaie de 30 de litri. Este cu siguranţă o bere bună, trebuie păstrată în frigider pentru că altfel se strică, nu la tejghea, cum vedeţi de obicei în localuri. Nu văd de ce nu ar avea succes şi la Bucureşti. Cu transportul de la Cluj nu cred că e problemă: într-o jumătate de zi, un tir ajunge în capitală", susţine Adrian Munteanu, proprietarul reţelei de localuri Janis.

"Berea nefiltrată pe care o comercializăm la Bucureşti va fi produsă în alte fabrici ale noastre decât cea din Cluj, unde capacitatea este limitată. Este vorba despre o bere sensibilă, care trebuie transportată şi depozitată în condiţii speciale. Sperăm ca vânzările să meargă mai bine acum, pentru că vara nu-i ca iarna, cum se spune în industria noastră", ne-a declarat Diana Klusch, director de comunicare la Ursus Breweries.

Înainte de a lansa noul sortiment pe piaţa din capitală, Ursus a organizat o acţiune de testare la Fire Club, ocazie cu care a prezentat malţul şi hameiul folosite la această bere nepasteurizată, cu un conţinut de alcool de 5%. Conducerea companiei a decis să introducă berea nefiltrată, exclusiv la halbă, în 40 de localuri din Bucureşti, printre care se mai numără Curtea Berarilor, Elephant Pub, Orient Express, Pub Fratelli, Muse, James Joyce, Terasa cu Flori, Echinox, Cărtureşti, Trattoria 20, Texas, Grill Pub, The Roof, Equinoxe Pub, Old Nick Pub, Zasen, Trattoria Verdi, La Bibi, Marriott, Taverna Sârbului sau Café Manuc.

Berea nefiltrată a intrat în producţie restrânsă la Cluj în iulie 2011. "Vrem să transformăm locaţia, să producem o bere unică, de care clujenii să fie mândri şi care să fie comercializată numai aici, în Cluj-Napoca. Scopul este de a produce o bere nepasteurizată sau nefiltrată, precum şi ediţii limitate de sortimente pentru evenimente speciale, care să fie comercializată în cel mult trei zile, deoarece nu rezistă mult. Vrem să creăm o bere inaccesibilă în altă parte a României", justifica directorul de marketing Grant McKenzie. Reţeta elaborată de clujeanca Monica Mândruţiu presupune 100% malţ, două varietăţi de hamei pentru amăreală şi o drojdie specială, iar berea are un termen de garanţie de şapte zile.

Ursus este o bere atestată documentar la Cluj din 1878, fiind produsă de Fabricile de Bere Unite, denumire transformată în Fabrica de Bere Înainte, respectiv Ursus SA, privatizată în 1994. Procesul de pasteurizare s-a implementat în 1958, iar berea blondă specială a fost înlocuită cu Ursus Pils în 1994. În noiembrie 2010 compania a anunţat că fabrica din Cluj îşi va înceta producţia, utilajele vor fi demontate şi duse la alte unităţi, iar 150 de oameni vor fi concediaţi. Decizia a fost motivată prin faptul că vânzările Ursus Breweries au scăzut cu 11%, îndeosebi din cauza restrângerii numărului de consumatori de bere premium.

"Fabrica are costurile de operare cele mai mari dintre toate facilităţile de producţie ale companiei şi este localizată în centrul oraşului, ceea ce o face mai dificil de administrat din punct de vedere logistic", a menţionat Gary Whitlie, fostul preşedinte al companiei. Vestea închiderii vechii fabrici a provocat proteste şi pe plan naţional. Interpelările adresate autorităţilor de către cetăţeni au fost urmate de petiţii scrise şi online şi de constituirea de grupuri anti-Ursus pe diferite portaluri şi bloguri de pe internet. Ursus Breweries, subsidiară a grupului SABMiller, are sediul central în Bucureşti şi deţine fabrici de bere în Timişoara, Buzău şi Braşov, precum şi o mini-facilitate de producţie în Cluj, Fabrica de Bere Ursus.

Cât munceşte un român pentru o bere

Consumul de bere în România a scăzut în primul trimestru al acestui an cu 23% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, pe fondul puterii de cumpărare scăzute a românilor, potrivit Asociaţiei Berarilor din România (ABR). "Românii îşi numără fiecare leu, ceea ce face ca şi un produs popular, aşa cum este berea, să fie mai puţin accesibil. Dacă în medie un european trebuie să muncească opt minute pentru a-şi permite o bere, un român trebuie să muncească o jumătate de oră pentru o bere", a declarat Constantin Bratu, director general al ABR. Dacă vânzările de bere la sticlă sau doză au scăzut, în schimb s-au majorat cele la draught. Locurile de muncă în industrie s-au diminuat în ultimii trei ani de la 96.400 la 76.000. ABR cuprinde cinci dintre marii producători din ţara noastră: Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, Ursus Breweries şi United Romanian Breweries, alături de Asociaţia Producătorilor de Hamei, Soufflet Malţ România şi microberăria Clinica de Bere Timişoara. Organizaţia face parte din Asociaţia Berarii Europei, ce reprezintă interesele a 4.000 de producători europeni.

 

Etichete
Comenteaza