Doi clujeni revoluţionează comerţul online. Ce proiect au dezvoltat şi câţi bani aduce
- Scris de Mihai Prodan
- 15 Aug 2012, 23:19
- Eveniment
- Ascultă știrea

ShareYourCart.com este dezvoltat prin firma înfiinţată de clujeanul Andrei Barabaş în 2008, Barandi Solution, iar acesta spune că proiectul va revoluţiona ecommerce-ul. "Viziunea noastră este să unească ecommerce-ul cu social media; cine va reuşi, va revoluţiona ecommerce-ul, domeniu în care nu s-a prea întâmplat nimic spectaculos de mult timp".
"Am construit firma ca să dezvolte proiecte software as a service pentru antreprenorii din străinătate", explică Barabaş pentru ziuadecj.ro. "Dar de îndată ce vom obţine finanţare pentru a îmbunătăţi şi scala proiectului, vom face un spin-off, adică o companie special pentru ShareYourCart".
Proiectul dezvoltat de cei doi tineri - Andrei Barabaş şi Adela Sălăgean - îi ajută pe managerii de retail online să atragă clienţi motivându-i pe aceştia din urmă să-şi împărtăşească impresiile despre produsele cumpărate cu prietenii, pe reţelele sociale. Pentru fiecare "share" pe reţelele sociale, clientul primeşte o reducere. Deocamdată proiectul e aplicat pe doar două reţele sociale, cele mai cunoscute - Facebook şi Twitter, "urmează în curând şi Pinterest", spune Barabaş.
"ShareYourCart a pornit în luna mai ca o idee originală", spune Barabaş pentru ziuadecj.ro. "Noi cautam la începutul lui 2012 o soluţie să aducem social media mai aproape de eCommerce, şi nu am găsit una. Ulterior, după un an, am descoperit trei startup-uri în SUA, care au primit finanţare de peste un milion de dolari, ei sunt principalii noştri concurenţi".
Întrebat despre venituri şi perspectivele proiectului, Barabaş evită să dea cifre: "prefer să nu divulg veniturile sau estimările pentru anul acesta, pentru că ne pregătim să căutăm finanţare. Tot ce pot spune este că în momentul de faţă ne concentrăm pe adoptarea soluţiei la cât mai mulţi clienţi şi creşterea valorii pe care o aduce acestora". Investiţia în proiect ajunge la 15.000 de dolari în acest an, bani asiguraţi de Barabaş prin Barandi Solutions.
Proiectul are deja 900 de clienţi, taxaţi cu 10 dolari pe lună, dar numai după ating un anumit nivel de tranzacţii. "Vrem să le lăsăm să se dezvolte şi soluţia să înceapă să le aducă beneficii vizibile, înainte să le cerem bani", explică el. Barabaş a participat cu proiectul într-o competiţie care promitea finanţări de 250.000 de euro pentru start up-uri, în toamnă la Cluj-Napoca. A fost unul dintre cei cinci candidaţi la finanţare, dar nu a prins finala. Principalii concurenţi ai proiectului clujean sunt shopsocial.ly, curebit.com şi socialshout.com.