CNAIR își bate joc de licitațiile pentru Autostrada Transilvania. "Maghiarii ajung la graniţă în 2020, noi nu reuşim să evaluăm oferte"

CNAIR își bate joc de licitațiile pentru Autostrada Transilvania. "Maghiarii ajung la graniţă în 2020, noi nu reuşim să evaluăm oferte"

O licitaţie lansată încă din 2017 nu are câştigător nici la început de 2019. Vorim despre 26,35 km din Autostrada Transilvania. 

"În ultimele zile v-am tot dat exemple din saga licitațiilor derulate dezastruos de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Dacă miercuri am vorbit despre amânarea cu luni bune a deznodământului pentru lotul 2 al Autostrăzii A3 Suplacu de Barcău-Borș, astăzi a venit rândul primului tronson, cei 26,35 km între Suplacu de Barcău și Chiribiș.

VEZI ŞI Incompetență crasă a CNAIR! Licitaţie lansată încă din 2017, ofertele reevaluate în 2019. Pentru 28 km din Autostrada Transilvania

Și aici avem o telenovelă similară: licitație lansată în 23 septembrie 2017, cinci oferte depuse în 19 februarie 2018, iar câștigătorul (tot Trameco, parte din grupul Selina), desemnat în decembrie 2018, a fost ofertantul de pe locul 2, primul fiind descalificat. Asocierea româno-croată (Construcții SA-Hidroelektra Niskogradnja) de pe primul loc a atacat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și de curând a venit decizia: contestatarul are dreptate, CNAIR este obligată să îi reevalueze oferta, iar rezultatul procedurii este anulat.

Desigur, hotărârea CNSC poate fi (și cel mai probabil va fi) atacată mai departe în instanță! Rezultatul? Luni întregi de întârzieri fiindcă echipa responsabilă din CNAIR nu a fost în stare să facă o treabă de calitate din prima. Vecinii maghiari vor ajunge cu autostrada lor la granița noastră cel mai probabil în primul trimestru al anului viitor. Noi nu reușim nici măcar să evaluăm corect câteva oferte. Să nu uităm că sectorul Suplacu de Barcău-Borș a fost început în 2007 și a fost reziliat de două ori (contractele cu Bechtel, respectiv Corsan-Corviam). Pentru a mia oară, solicităm să vină oameni competenți în CNAIR!", transmit reprezentanţii API. 

Lotul 1 (subsecțiunea 3C1): Suplacu de Barcău - Chiribiș, are o lungime de 26,35 km.


Traseul acestui lot începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. Traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău la km 6+700 , după care intră în zona campului petrolier unde, la km 9+000, intersecteaza, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglaș). În continuare traseul autostrăzii se indreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul autostrazii traverseaza calea ferata Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, traseul intersectează DJ 191A (Chiribiș-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul va continua într-o zonă de campie, înscriindu-se în zona Chiraleu și Sinlazar, intersectând DN 19E, la km 30+480. Valoare estimată de: 377.650.582,54 lei, fără TVA.

Din șoseaua Brașov - Borș, de 433 km, sunt finalizați 61 km, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău - Nădăşelu. În prezent se află în lucru sau în pregătire tronsoanele Târgu-Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău - Borş.

Ungaria ajunge cu autostrada până la frontiera cu România

Se lucrează intens pe aproape 20 de kilometri de şosea rapidă, iar până în 2020 autostrada va ajunge la granița cu România. Este vorba despre ultima porţiune a autostrăzii M35, care leagă orașul maghiar Debreţin de graniţa cu România. După ce au terminat cei cinci kilometri care înconjoară oraşul, constructorii profită de vremea bună pentru a finaliza alţi aproape 20 kilometri, până în localitatea Beretyoujfallu. Este locul în care autostrada M35 va face joncţiunea cu autostrada M4 care va ajunge până în România. 

 

 

Comenteaza