News alert Video Foto E OFICIAL! Trafic auto pe încă 14 kilometri din Autostrada Transilvania

Şoferii pot circula începând de miercuri, 12 decembrie, pe încă 14 km din Autostrada Transilvania, între localitățile Ungheni şi Iernut, în judeţul Mureş. 

Miercuri 12 decembrie, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au recepționat lucrările de la lotul de autostradă Ogra – Iernut, în lungime de 3,6 km. Având în vedere faptul că marţi, 11 decembrie, au fost recepționate și lucrările sectorului de autostradă Ungheni – Ogra, în lungime de 10,1 km, miercuri, de la ora 15:00, aceste loturi au fost deschise circulației rutiere.

300 de milioane de lei pentru 14 km de autostradă

Valoarea contractului Ungheni – Ogra a fost de 251 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Antreprenorul care a efectuat lucrările este asocierea Strabag - Straco Grup. Construcția lotului Ogra – Iernut, în lungime de 3,6 km, a avut o valoare de 55 de milioane de lei, fără TVA, iar antreprenor a fost  asocierea Geiger Transilvania – Wilhem Geiger.

Barieră de tren în capătul tronsonului de autostradă. Pericol de accidente 

Tronsonul de 14 km de autostradă a fost inaugurat deşi nodul Iernut nu este gata. "Nici măcar bretelele de acces nu sunt executate, nu mai vorbim de podul pe Drumul Național nr. 14A peste A3 și calea ferată care nici nu este început", conform reprezentanţilor Asociaţiei Pro Infrastructură (API).

Autorităţile de infrastructură au găsit soluţia unui sens giratoriu temporar, care este însă construit fix în capătul autostrăzii, pe aliniament, la câțiva pași de trecerea (cu barieră) la nivel cu calea ferată. Conform organizației pentru infrastructură, această situaţie este periculoasă şi poate duce la accidente grave. 

"Un șofer care trecea prin zonă a surprins descărcarea provizorie de la Iernut, acolo unde se vor conecta cei 13,7 km ai A3 Iernut  - Ogra - Ungheni de DN14A. Solicităm conducerii CFR Infrastructura să urgenteze procedurile de reducere a timpilor de așteptare la barieră.

În condițiile actuale (uneori bariera este pusă chiar și 15-20 de minute), ambuteiajele se vor întinde pe autostradă și ar putea crea serioase probleme de siguranță rutieră, așa cum am atras atenția de zeci de ori!", avertizează API. 

Autostrada Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureș: 51,7 km cu finanţare europeană 

Obiectivul construirii autostrăzii Târgu-Mureș - Ogra - Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Târgu-Mureș și Cluj, cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii - Cluj-Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.

"Obiectivele specifice ale proiectului se referă la construirea a 51.796 km de autostradă nouă 2x2 împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2x2 spre Târgu-Mureș, a 13 poduri, a 30 de pasaje, a două viaducte, a unei parcări, a unui centru de mentenață și coordonare, a unui spațiu de service, a unui punct de lucru pentru mentenanță și a cinci intersecții rutiere (dintre care patru rutiere și una semirutieră)", se arată într-un document al CNAIR. 

Valoarea totală a proiectului este de 1,8 miliarde de lei (inclusiv TVA), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -1,5 miliarde, 25% contribuția națională (bugetul de stat) -378 de milioane, iar restul de 313 milioane reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

9 km din Autostrada Transilvania, deschişi în toamnă lângă Cluj

La final de septembrie, reprezentanții CNAIR au recepționat lucrările de la Podul Gilău peste Someșul Mic și au deschis traficul pe încă 9,6 km de autostradă. Este vorba despre autostrada "muzeu" de lângă Cluj, parte a Autostrăzii Transilvania (A3). 

Comenteaza