Gheorghiță, despre erorile din sistemul de programare pentru vaccinare. Ce trebuie să facă cei afectați

Gheorghiță, despre erorile din sistemul de programare pentru vaccinare. Ce trebuie să facă cei afectați
| Foto: Aktual24.ro

Etapa a doua a campaniei de vaccinare anti-COVID a debutat haotic. Platforma pusă la dispoziție de autorități s-a dovedit un coșmar pentru unii dintre români, precum bolnavii cronici tineri, respinși de sistem.

În timp ce în București sunt ocupate toate pozițiile până în februarie, în țară se pot face încă înscrieri. Pe măsură ce vin tranșe de vaccin din străinătate, se pot face noi programări, spun autoritățile. În România, sunt în jur de 150.000 de doze în acest moment, iar etapa a doua vizează 5 milioane de oameni.

Doctorul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare la nivel național, a discutat despre provocările celei mai ample campanii de vaccinare din istoria România. 

Sunt nenumărate persoane care nu reușesc să se programeze și vorbim mai ales de bolnavi cronici, care au vârsta de 65 de ani și care nu au fost recunoscuți de sistem.

Col. dr. Valeriu Gheorghiță: ”Această validare a persoanelor cu boli cronice se face prin consultarea bazei de date a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Persoanele care nu sunt recunoscute prin intermediul acestei baze de date este nevoie să fie programate prin medicul de familie sau medicul curant. Dumnealor își fac cont și pot să adauge beneficiarii și îi validează ca fiind cu boală cronică. Dacă persoana respectivă nu are acces la medicul de familie au medicul curant, am realizat la nivelul serviciului de call center posibilitatea ca aceste persoane să se înscrie și ulterior, la centrul de vaccinare, să prezinte o scrisoare medicală sau un bilet de ieșire din spital care să ateste că are acea boală cronică. Practic, am reușit să rezolvăm acest inconvenient al sistemului, care afectează un procent mic de persoane, care nu se regăsesc în baza de date”.

”Vă pot da un exemplu foarte simplu: persoanele care suferă de obezitate nu se regăsesc în această bază de date, dar există această posibilitate să fie validate prin intermediul medicului de familie au prin serviciul de call center. Medicii de familie nu sunt obligați să facă aceste rezervări, vorbim de un demers de solidaritate la nivel național”, a mai spus Gheorghiță. Mai multe AICI!

Comenteaza