Trei sferturi dintre orăşeni vor face cumpărături de Black Friday

Trei sferturi dintre orăşeni vor face cumpărături de Black Friday
71% dintre românii din mediul urban vor să cumpere produse de Black Friday în acest an, iar 44% dintre aceştia au în plan să plătească online achiziţiile făcute.

Rezultatele studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, solicitat de compania clujeană Blugento, relevă o deschidere mai mare a românilor faţă de plăţile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite prin card bancar a crescut semnificativ în ultimii ani. Încrederea românilor în această modalitate de plată a crescut comparativ cu anii precedenți, 60% dintre respondenți menționând că au încredere mai mare în plata online cu cardul în prezent.
 
„Tot mai mulţi români înțeleg avantajele plăţilor online cu cardul, de aceea nivelul de încredere în această modalitate de plată a crescut în ultima perioadă. Este o tendinţă ce se va amplifica, sprijinită și de campaniile de susţinere a plăţilor online ale marilor magazine din comerţul electronic și de procesatorii de plăți. 50% dintre magazinele online nu au încă integrat un modul de plăţi online care să le permită clienţilor să achite comezile prin internet, cu cardul”, spune Sandu Băbăşan, CEO al Blugento. 
 
Printre beneficiile apreciate de românii care fac plățile cu cardul sunt rapiditatea tranzacției online (31%), confortul plăților în sine (29%), ușurința în folosirea sistemului de plăți (18%). 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizați cu plățile online, ei folosind pentru achiziția produselor comandate pe internet cel puțin o dată această modalitate de plată. 87% dintre aceștia spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna produsele cumpărate de Black Friday. 
 
43% dintre respondenți nu și-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere și vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor. Oferta și reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment sunt definitorii și pentru cei care au deja o listă (43% dintre respondenți), dar care se vor orienta în procesul de achiziție de produse în funcție de ofertele pe care le vor găsi.
 
Referitor la bugetul românilor pentru achizițiile de Black Friday, 29% au pus de o parte între 200 și 500 de lei, 25% între 500 și 1.000 de lei, 13% între 1.000 și 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Studiul a fost realizat în perioada 3-9 noiembrie pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento. Compania clujeană, specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce bazate pe Magento, cea mai populară platformă de comerţ electronic din întreaga lume.    

Comenteaza