Video Cum va arăta traseul viitoarei autostrăzi Cluj - Sălaj

Cum va arăta traseul viitoarei autostrăzi Cluj - Sălaj
Imagini luate din dronă de la limita Clujului cu Sălajul | Foto: API

Grupul băcăuan UMB a început lucrările pe porțiunea de pe teritoriul județului Sălaj a Autostrăzii Transilvania (A3).

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

"Lotul Zimbor - Poarta Sălajului a fost atribuit constructorului UMB în 26 iunie 2020. Este un sector de drum dificil de realizat dar spectaculos, unde vom vedea consolidări de teren, multiple viaducte cu distanța dintre piloni de 90 metri; estimăm perioada de execuție trei ani.

Filmarea începe de la granița dintre județele Cluj și Sălaj, lângă Sâncraiu Almașului, și continuă spre nord intersectându-se cu drumul imperial roman vechi de 2000 de ani, unde e prevăzut un nod rutier în dreptul Castrului Optatiana.

La capătul lotului va fi un nod temporar (Poarta Sălajului), până la darea in trafic a viitorului tunel Meseș. În imagini se vede cum UMB pregătește terenul în așteptarea autorizației de construire, urmând ca într-o lună-două, să înceapă execuția propriu-zisă a lotului", a precizat Asociația Pro Infrastuctură (API). 

Spedition UMB şi-a adjudecat contractul pentru pro­iec­tarea şi execuţia secţiunii 3B din autostrada Braşov – Târgu-Mureş – Cluj - Oradea. Lucrările de execuție la lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3 au întârziat deoarece Spedition UMB Bacău nu putea să intre pe șantier până la rezolvarea exproprierilor.

Între timp, constructorul român a intrat pe tronsonul vecin, de 30 km, Nădășelu – Zimbor. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în 2020, contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului.

Valoarea sa este de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția și 120 de luni garanția.  Ministerul Transporturilor a propus exproprierea a 1.001 de imobile pentru construirea tronsoanelor din A3 dintre cele două județe. Valoarea estimată a despăgubirilor este de 4,7 milioane de lei. 

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza